НОВОСТИ:

Форма входа

Календарь новостей

«  Июнь 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930



Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0


Пятница, 29.03.2024, 10:40
Приветствую Вас Гость | RSS
Хвалите Его со звуком трубным
(Пс.150)
Главная | Регистрация | Вход
Главная » 2013 » Июнь » 13 » Мысли вслух
Мысли вслух
10:24
ЧОТИРИ ПРИЧИНИ ЩОБ ВІДМОВИТИСЯ ВІД ЦЕРКОВНОГО ХОРУ

     Повинен сказати, що все ж я не категоричний противник хору у євангельсько-баптистських церквах. Незабутнє душевне піднесення і духовне поклоніння я пережив при хоровому виконанні з «Месії» Генделя. Є і інші хорові твори, які запали в серце. Щодо хорового досвіду у Ірпінській Біблійній Церкві: двічі за наші 16 років у церкві був хор. У обох випадках це був добрий досвід. І переставав існувати за браком диригента. Не виключаю, що коли буде посвячений брат чи сестра диригент та хор з’явиться знов.

     Пропоную для роздумів чотири застереження проти хору, які визрівали впродовж останніх років. Оскільки вважаю, що є чимало позитивного у наявності хору, то для повноти  дискусії пропоную комусь з пасторів написати чотири причини чому хор важливий для помісної церкви. Чому пастор? Бо справа співу це не справа диригентів і співаків, а церкви в цілому і її керівництва. Оглядаючись в минуле варто відзначити, що саме служителі стояли за розвитком церковного співу (єпископ Амвросій з Мілану та Григорій з Риму, М. Лютер у Німеччині та Д. Веслі в Англії).

      По-перше: для створення хору "напружується” уся церква. Її головна енергія скеровується на хор. Бо потрібно хоча б двоє здібних працювати з хором. А тоді ще 12-30… співаків. Цих людей має виділити громада для хорового служіння. Ці брати і сестри мають знайти час хоча б на дві репетиції. Як правило одна серед тижня і одна перед служінням. Якщо хор хоче співати не будь-як, а гарно, то потрібно дві повноцінні репетиції. Таким чином значна і часто молода частина церкви "прив’язана” і зайнята. І, як правило, мало придатна у наш час для інших важливих і дуже важливих служінь церкви. Таким чином ті люди, які б могли вкласти час у соціальне служіння, у чоловіче і жіноче, у малі групи - у всі, які дотичні до благовістя з а й н я т і. Деколи мені навіть здається, що деякі брати і сестри у "масі” хору ховається від служіння, від благовістя - вони заспокоїли свою релігійна совість тим, що вони "уже служать”.

      По-друге: хор у переважній більшості українських церков існує для внутрішніх потреб - він співає на богослужінні в неділю вранці і деколи у вечорі. Тобто він служить більшій чи меншій кількості віруючих. Так, часом хор може співати на євангелізації десь у міському будинку культури, але з причини якості та репертуару кількість таких хорів смішна. Тому хочу сказати, що для виконання місії церкви (Мт. 28,19-20; Дії 1,8) у хорах взагалі потреби як такої немає. Бо хор - то елемент "розкоші”, коли є багато бажаючих співати і не задіяних у інших принципових служіннях. Тоді гарний хор буде окрасою богослужіння, буде радувати і надихати присутніх прекрасним співом насправді "Богові на славу”.

      По-третє: якість та репертуар більшості хорів залишають бажати кращого. Деколи мені бувало взагалі боляче і соромно на богослужінні, і я озирався чи не видно невіруючих, які слухають як "хор прославить Господа”. Я не знаю звідки з’явилася думка що хор бути мусить, а якість його співу - "у простоті” і "як получиться”. Для чого мучити співаків і церкву? Чи не краще співати усім разом? Я не вірю і не знаходжу підтвердження у Писанні, що для Бога можна "будь-як”. Ні, найкраще ягня мав віддати єврей у жертву Господеві, без вади, а не криве і фальшиве. Бути задіяним в хорі означає не просто співати - якщо ти служиш, ти повинен розвиватися і зростати, твоя здібність співати має зростати. Тобі ймовірно буде потрібне додаткове зайняття з учителем вокалу. Твій дар має вдосконалюватися! Інакше ти втікаєш від служіння, а не служиш! (Див. І Кор. 15,57; І Тим. 4,15).

      По-четверте: хор може "пригнічувати” загальний спів і навіть частково його принижувати. Як? Акцентуванням на хоровому співі, коли співає хор - він "служить”, виокремлення для хору найвищого місця в Домі молитви, перевага хорових пісень - часом їх більше, як спільних, врешті в підкоренні архітектури і усього внутрішнього планування під хор. Спостерігаю стабільну відсутність розвитку загального співу - не змінюються десятиліттями пісні, їх загальний стиль співання навіює смуток та відчуття печалі. Це властиво і церквам, де є хори і де їх нема. У декількох церква бачив гарний зразок, коли хор допомагав і вів церкву у загальному співі.

     В українських і російських церквах у діаспорі (особливо США) спостеріг особливу увагу до хорів - вони спеціально одягнені, їх декілька, вони гарно підготовлені - що дуже добре. Але це все на тлі убогого проповідування, незначної молодіжної і євангелізаційної праці і бідного позабогослужбового життя громади. Звичайно, це не вина хористів, це лише висвітлює наявні цінності керуючих служителів.

     Можна продовжувати перераховувати і інші аргументи проти хору - як наприклад той, що хор не досягає і не надихає сучасне молоде покоління. Хоч той же хор допоміг ряду молодих людей "зачепитися” за служіння і реалізувати свій дар у помісній громаді. А ще хор використовують ряд братів і особливо сестер (їх просто більше) для того щоб "себе показати і на інших подивитися” - чільне місце знаходження сприяє цьому.

     Звичайно, я викликаю "праведний” гнів тих, для кого хор - це непорушна баптистська святиня. Але так раніше не було - такий сильний акцент на хорі є здобутком останньої третини нашої стоп’ятидесятилітньої історії і лише в рамках українсько-російського баптизму. І варто бути критичним щодо своїх біблійних аргументів: музичний досвід царя Давида не став серйозним предметом вивчення і гідного наслідування, а Писання Нового Заповіту взагалі нічого не говорять про форми вираження хвали і поклоніння Богові. А тому якщо хор не допомагає виконувати місію церкви, то від нього, як і іншого чого варто відмовитися. Адже крім хору є ще достатньо інших форм музичного вираження хвали.

      Висновки

1. Братерська рада повинна мати мужність відмовитися від хору, якщо немає відповідного диригента і достатньої кількості вільних людей, які готові посвятити себе хору. І також постійно пильнувати про достатній духовний зріст і розвиток хористів.

2. Наявний хор повинен зростати в якості і чітко усвідомлювати своє служіння: допомагати громаді хвалити Бога.

3. Братерська рада відповідальна за те, щоб громада якнайкраще розвивала загальний спів. Пісні, які громада співає разом - надто важлива частина богослужіння і її не можна залишити поза увагою, не можна залишити інерційному плину минулого.


Микола Романюк.

http://www.rmikola.com

Просмотров: 1723 | Добавил: godstrumpet | Рейтинг: 1.0/8 |

Copyright MyCorp © 2024
wwjd.ru: Христианская поисковая система. Каталог христианских сайтов Для ТЕБЯ Маранафа: Библия, словарь, каталог сайтов, форум, чат и многое другое. ЧИСТЫЙ ИНТЕРНЕТ - logoSlovo.RU Христианский Дом Книги мир тромбона, музыкальный каталог PARTITA.RU - ноты для духового оркестра